.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محمد پور:طرح کارورزی موجب انتقال مهارت و تجربه می شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: اجرای طرح کارورزی موجب انتقال مهارت و تجربه افراد جویای کار در محیط کار می شود.

به گزارش شمال نیوز، محمد محمدپورعمران یکشنبه شب در همایش حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: هر کشوری اگر بخواهد پیشرفت کند، باید اقتصاد و تدابیر امور را مردمی کند و اگر انرژی مردم در یک حوزه ورود کند به‌طور حتم آن کشور در قله‌های ترقی قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر خدمت‌رسانی دولت، اظهار داشت: دولت هرچقدر کوچک‌تر باشد صلاحیت بیشتری دارد و اگر همه تصمیمات و ثروت‌های کشوری صرفاً" در اختیار دولتی باشد به انحراف کشیده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به مشکلات کشور، بیکاری جوانان را تهدید بزرگی دانست و گفت: یکی از مشکلات مهم کشور بیکاری است که ازلحاظ عاطفی و انسانی عامل بسیاری از جرائم و انحرافات محسوب می‌شود.

محمد پور موضوع بیکاری را اولویت دانست و افزود: بیکاری ناامیدی و یأس را به جوانان القاء می‌کند.

وی با اشاره به طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی، توضیح داد: این طرح موجب افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار است.

محمد پور افزود: در این طرح فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها که سابقه بیمه تأمین اجتماعی نداشته باشند، به‌عنوان کارورز در واحدهای پذیرنده دارای مجوز فعالیت از وزارت جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، به مدت ۴ تا ۶ ماه مشغول بکار می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بابیان اینکه واحدهای پذیرنده هیچ‌گونه هزینه‌ای برای کارورزان پرداخت نمی‌کنند، عنوان کرد: علاوه براینکه در طی مدت کارورزی دولت تا سقف معادل یک‌سوم حداقل دستمزد کشور به‌عنوان هزینه به کارورز پرداخت می‌کند، تا دو سال سهم کارفرما را هم می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۸۳ کشور دنیا از تجربه کارورزی استفاده کرده‌اند، گفت: کارآفرینان کارورزی را کار خیر و بسیار پربرکت بدانند و در این امر انسان‌دوستانِ سهیم بدانند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.